TAURON Ciepło przy współpracy z miastami zachęca do zmiany sposobu ogrzewania

kwi 20 2021

W ostatnich dniach Biuro Marketingu TAURON Ciepło zakończyło realizację kolejnej akcji związanej z zachęceniem mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii do zmiany sposobu ogrzewania na czyste i bezpieczne ciepło sieciowe. Tym razem działania polegały na współpracy z Urzędem Miasta w Sosnowcu, który na ulice  wypuścił SmogoBusa.

Sosnowiecki SmogoBus od kilku tygodni przemierza ulice miasta i zatrzymuje się w różnych dzielnicach, by okoliczni mieszkańcy mogli dowiedzieć się jak najwięcej o możliwościach zmiany nieekologicznych sposobów ogrzewania na rozwiązania czystsze i bezpieczniejsze. W ramach swojej trasy, hybrydowy autobus miał przystanek także w dzielnicy Stary Sosnowiec, w okolicach ulic Królewskiej oraz Swobodnej. Jest to obszar dedykowany do przyłączenia do sieci ciepłowniczej, w prowadzonym przez TAURON Ciepło oraz WFOŚiGW w Katowicach, Programie Likwidacji Niskiej Emisji.

image00007W ramach działań marketingowych spółki, okoliczni mieszkańcy otrzymali do swoich skrzynek pakiety informacyjne, zawierające ulotki na temat konieczności wymiany kotłów węglowych i związanych z tą zmianą możliwościami dofinansowania do instalacji wewnętrznych. Do przesyłek zostały również dołączone specjalne #BezpiecznieCiepłe maski antysmogowe z filtrem FFP2. Dodatkowo, w pobliżu przystanku pojawiły się plakaty związane z akcją TAURON Ciepło, a w samym SmogoBusie informowano zainteresowanych, m.in. o tym, skąd pozyskać informacje nt. zmiany sposobu ogrzewania na ciepło sieciowe.

To nie jedyna akcja, w której spółka ciepłownicza podjęła współpracę z urzędami miast w celu walki ze smogiem. W ostatnich miesiącach, TAURON Ciepło wspierał również SmogoBusa jeżdżącego po Katowicach. W efekcie - w listopadzie i grudniu ubiegłego roku do mieszkańców Katowic trafiło kilka tysięcy pakietów informacyjnych oraz #BezpiecznieCiepłych masek. Pakiety dotarły także do mieszkańców centrum Chorzowa. W sumie, rozdano ponad 3 000 takich pakietów.

- Tego typu akcje pokazują jak istotną rolę odgrywa współpraca z Urzędami Miast. Mamy wspólny cel, jakim jest ograniczenie zanieczyszczenia powietrza oraz informowanie mieszkańców o możliwościach dofinansowania do zmiany sposobu ogrzewania. Już w zeszłym roku przyłączyliśmy się do Smogobusa w Katowicach, aby zachęcać Katowiczan do rozmów z Zarządami o podłączeniu do ciepła sieciowego w ramach Programu Likwidacji Niskiej Emisji oraz o możliwościach korzystania z dofinansowań instalacji wewnętrznej, doprowadzającej ciepło do budynku ze środków miejskich, wojewódzkich czy unijnych - wspomina Aldona Jarominek z Biura Marketingu TAURON Ciepło. - Równolegle do zaplanowanych działań marketingowych, staramy się na bieżąco reagować i wspierać przedsięwzięcia wzmacniające świadomość potencjalnych klientów. Chcemy zwrócić uwagę na problem smogu oraz konieczność wymiany pieców starej generacji, a następnie rekomendować rozwiązanie jakim jest komfortowe, bezpieczne i czyste ciepło sieciowe. Synchronizacja naszych działań z kampaniami prowadzonymi w miastach pozwala na dotarcie do większej ilości zainteresowanych – dodaje.

image00019

Działania związane z kolportażem materiałów i informowaniem mieszkańców o możliwościach jakie istnieją na rynku są szczególnie utrudnione w czasie pandemii.

- Do niedawna w ramach współpracy z samorządami byliśmy w stanie wspierać dni miast, festyny i inne wydarzenia kulturowe, podczas których mieszkańcy oraz nasi klienci mogli być bezpośrednio informowani o aktualnej ofercie oraz możliwościach rozwijania współpracy. Z początkiem ubiegłego roku dla wszystkich, w tym także dla nas, zaszły diametralne zmiany w formule realizacji strategii marketingowej. Musieliśmy szybko dostosować się do panujących warunków - wspomina Piotr Klimkiewicz, odpowiadający za współpracę techniczną z podwykonawcami. - Każda akcja, którą organizujemy wymaga szczegółowej analizy ryzyka. Poza kluczowymi celami samej akcji, bierzemy pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych. Bazujemy w dużej mierze na dystrybucji materiałów do klientów oraz odbiorców w sposób bezkontaktowy. Jeżeli istnieje możliwość dystrybucji materiałów, to zawsze w sposób bezpieczny, zgodny z obowiązującymi zasadami – dodaje.

TAURON Ciepło poprzez swoje działania informuje, uświadamia i zachęca mieszkańców aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej do zmiany sposobu ogrzewania na ciepło sieciowe.